Hoe wij social media inzetten binnen onze bedrijfsvoering
Social media wordt door ons kantoor alweer enkele jaren productief ingezet. Waar zijn we zoal actief?
Facebook: www.facebook.com/vhmwonenenzo
Op de eerste plaats is facebook (persoonlijke pagina) voor ons een prima communicatiekanaal waar we ook klanten (tijdelijk) aan ons kunnen binden. Door een goede balans te zoeken in de communicatie zullen we daar altijd als éérste nieuwe woningen aankondigen maar zijn we ook niet te beroerd af en toe wat persoonlijks te vertellen. Hiermee bereiken we op dit moment een kleine 700 ‘vrienden’. Via facebook communiceren brengt ons dichtbij onze klanten (onze vrienden) en worden berichten geliked en gedeeld. Af en toe komen verkopen écht tot stand via facebook. Facebook wordt door ons bijna dagelijks gebruikt voor het posten van interessante nieuwtjes.
Facebook: www.facebook.com/wonenenzo
via onze bedrijfspagina (like pagina) zorgen wij met grote regelmaat dat er actueel woningmarktnieuws in allerhande varianten verspreid wordt. We proberen dus ander nieuws hier te delen dan onze persoonlijke pagina om te zorgen dat het ook interessant gevonden wordt door de likers (312 likers op dit moment).
Twitter: www.twitter.com/vhmwonenenzo
Via onze twitterpagina zijn inmiddels bijna 3600 twitterberichten verspreid. Ons twitter account telt op dit moment 242 volgers. Ervaring leert dat twitteren leuk is voor ‘jezelf’ maar dat het netwerk (de consument) hier toch niet zo actief meer is.
Linkedin: www.linkedin.com/in/maartenpijnenborgh
via linkedin onderhoud ik met name zakelijke relaties. Ik volg veel discussies welke woningmarkt gerelateerd zijn en geef daar ook regelmatig reacties op. Met een kleine 1000 connecties is mijn bereik groot doch woningmarktgerelateerde nieuwsberichten post is daar zelden. Dit zijn voornamelijk zakelijke relaties en gebruik het kanaal ook als zodanig.